0299 666 245

info@allcar.nl

Ma t/m za

09:00 - 17:00

Einsteinstraat 85-87

1446 VE, Purmerend

Borg & betaalwijze

Hoe moet ik de borg betalen?
Pin: Pin betalingen genieten de voorkeur, snel en safe voor iedereen.

Contant: Is alleen voor een beperkt aantal autogroepen mogelijk als u een paspoort of id card en een recent poststuk zoals bv een bankafschrift of gemeentelijk schrijven (<1 mnd) kunt overleggen. Als u al eerder bij ons heeft gehuurd is contante betaling in sommige gevallen toegestaan, informeer hiernaar bij uw bestelling.

Creditcard: Met een creditcard de borgsom betalen is niet mogelijk.

Per bank: U kunt het borgbedrag per bank aan ons voldoen, de betaling moet bij ons geboekt zijn voordat u de auto ophaalt. Vermeld bij de betaling het reserveringsnummer uit de gemailde bevestiging of vraag dit nummer bij ons op. Hierdoor kunnen wij uw betaling snel verwerken.


Woont u buiten ons werkgebied ?
Indien u buiten onze werkregio woont of verblijft eist onze verzekeraar aanvullend bewijs over uw gegevens. Dit kan in de vorm van een recent bankafschrift, werkgeversverklaring of andere vormen. Informeert u naar deze eisen als u een auto besteld of informatie aanvraag doet. Woont u ver buiten ons werkgebied is het huren van auto’s helemaal niet mogelijk wegens verzekeringsvoorwaarden.
Hoe hoog is de waarborgsom?
De waarborgsom moet altijd voldoende zijn om het verwachtte huurbedrag plus extra kilometers en bijvoorbeeld aftanken te dekken. Maakt u veel kilometers of huurt u langere periode ? Vraag dan de van toepassing zijnde borgsom op om misverstanden te voorkomen.

Bestelauto’s en verhuisbusjes:

Categorie B1 t/m B4 waarborgsom € 200,- voor 1 dag of dagdeel.
Voor een weekend of 2 dagen is de borgsom € 300,-.

Vanaf categorie B5 t/m B9 is de waarborgsom voor 1 dag of dagdeel € 300,–.
Voor een weekend of 2 dagen is de borgsom € 500,-.

Personenauto’s:

Categorie P1 t/m P4 waarborgsom € 200,– voor 1 dag.
Voor een weekend of 2 dagen is de borgsom € 300,-.

Categorie P5 t/m P9 en de personenbusjes PB3:
Waarborgsom voor 1 dag € 300,–
Voor een weekend of 2 dagen is de borgsom € 400,–.

Bij woonachtig buiten ons werkgebied en bij leeftijd beneden 24 jr of boven 75 jr. geldt een afwijkende borgregeling. Informatie hierover is bij ons op te vragen en afhankelijk van de eisen van onze verzekeraar. Bel ons voor actuele informatie passend bij uw situatie.
Facebook Beoordelingen
5.0
Gebaseerd op 26 beoordelingen
js_loader
Google Beoordelingen
4.8
Gebaseerd op 134 beoordelingen
js_loader

Algemeen

Wat zijn de verhuurtijden?
ALLCar Autoverhuur verhuurt per kalenderdag. Een kalenderdag begint om 09.00u en eindigt om 09.00u de volgende ochtend.

Als u b.v. om 10.00u, 12.00u of 14.00u een auto huurt moet deze de volgende ochtend om 09.00u ingeleverd zijn.
Als u tussen 16.30-17.00u de auto huurt moet u de volgende dag om dezelfde tijd de auto retourneren.

Dagdelen: 4 uurs tarief: Indeling uren: 09.00u-13.00u & 13.00u-17.00u. Op zaterdag rekenen wij een toeslag.

Avondtarief: Ophalen 16.30-17.00u retourneren na sluitingstijd of de volgende ochtend 09.00u. Kan niet op Zaterdagavond ivm onze sluiting op Zondag.

Zaterdag: Auto’s voor zaterdag kunt u (mits beschikbaar) vrijdagmiddag ophalen tussen 16.30 en 17.00 u. Retourneren uiterlijk zaterdag om 16.30 u.

Zondag: Auto’s voor zondag kunt u zaterdagmiddag ophalen tussen 16.30 en 17.00u. Inleveren zondag of maandagochtend om 09.00u.

Lang weekendtarief: Indien beschikbaar vrijdagmiddag 16.30-17.00 of Zaterdagochtend 09.00u, / retourneren zondag of maandagochtend 09.00u.

Weektarief: 7 x 24 uur

Maandtarief: 4 weken (28 dagen)
Bekeuringen
Als u onverhoopt een boete met een huurauto oploopt ontvangt ALLCar als kentekenhouder de kennisgeving.

ALLCar is verplicht de volledige huurdersgegevens aan te leveren aan het CJIB, de gemeente of de buitenlandse eiser.

Dit administratieve proces kost veel tijd, papier en portokosten. Er moet van elke boete een dossier worden aangelegd. Deze dossiers moeten worden bijgehouden en gevolgd of het bezwaar goed ontvangen en verwerkt is.

De kosten voor verwerking van boete’s worden doorberekend en bedragen € 15,– bij boete’s binnen Nederland en € 25,– bij buitenlandse boetes.

Het kan dus dat u een narekening voor een administratieve verwerking van ons ontvangt als de auto al lang is ingeleverd en afgerekend. De ontvangst van boetes duurt soms weken en bij uitzondering maanden.

Als u de boete heeft ontvangen en het er niet mee eens bent kunt u na ontvangst bezwaar maken bij de instantie die deze aan u heeft verstuurd.

Indien ALLCar geen mailadres van u heeft ontvangt u in eerste instantie per Whatsapp een kennisgeving en betaalverzoek. Klanten die geen Whatsapp hebben ontvangen e.e.a. per post.
Verlaging eigen risico
Eigen risico is het bedrag dat u bij zowel WA als casco schade moet voldoen voor schades die zijn ontstaan binnen uw huurperiode. Beide zijn aparte categorieën.

Het standaard eigen risico bedraagt € 1.200,-, het verlaagde eigen risico zoals verwerkt in onze All-in tarieven bedraagt € 400,-.

Wij geven u onderstaand uitgebreide informatie met een paar voorbeelden, heeft u naar aanleiding hiervan vragen dan vernemen wij dit graag.


Korter dan 3 jaar uw rijbewijs?
Onze verzekeraar eist dat een huurder langer dan 3 jaar het B rijbewijs bezit. Heeft u uw rijbewijs korter dan is huren helaas niet mogelijk. U kunt uiteraard wel iemand anders laten rijden die wel aan deze voorwaarde voldoet. Diegene wordt dan als huurder op de huurovereenkomst vermeld.


Bestuurders beneden 24 jaar of boven de 75 jaar

Verlaagd eigen risico is alleen van toepassing indien bestuurder ouder is dan 24 jaar en jonger dan 75 jaar. Indien dit niet van toepassing is vervalt de verlaging eigen risico en is een verplichte verzekeringstoeslag (HR Higher risk) van toepassing. Dit tarief is gelijk aan de kosten van verlaging eigen risico welke in het All-in tarief zijn verwerkt. Voor de juiste tariefinformatie volgt u in voorkomende gevallen dus de All-in tarieven met dien verstande dat het eigen risico dan het standaard bedrag is van € 1.200,–

Check out van huurauto:
Voorafgaand aan het meegeven van de huurauto neemt een medewerker van ALLCar samen met de huurder de eventueel al aanwezige schades op de auto op. E.e.a. wordt in uw bijzijn vastgelegd in een schaderapport. U kunt uiteraard ook zelf een filmpje of wat foto’s van de auto maken bij de check out. Maak direct een foto van de kilometerstand van de auto zodat er geen onduidelijkheid is over wanneer de betreffende opnames zijn gemaakt.

Casco Schade:
Als er bijvoorbeeld schade op de huurauto ontstaan is door tegen een paaltje te rijden is er een casco schade op de auto. (In dit voorbeeld gaan we ervan uit dat de eigenaar van het paaltje geen claim indient)

Soms ontstaan schades zonder dat er iets aan te doen is, denk bijvoorbeeld aan terugkomen bij de geparkeerde auto en een deuk in een deur constateren. Een inbraak of diefstal van de auto hoort ook tot deze ongewenste categorie. In dit soort gevallen is het fijn dat met onze All-in tarieven het eigen risico op het casco gedeelte laag is.

WA Schade:
Heeft onze auto tegen een ander voertuig (of object) aangereden waarbij schade bij de tegenpartij is ontstaan, spreken we over een WA schade.

Casco & WA schade:
In het geval van schade op zowel de huurauto als een tegenpartij is 2 x het eigen risico bedrag verschuldigd, het handelt dan om zowel een WA als casco schade.

Kleine reparaties: Bijvoorbeeld een beschadigd spiegeltje.

In zo’n geval vragen wij de kosten voor reparatie op. Als dit bedrag beneden het eigen risico is worden alleen de reparatiekosten doorberekend. Wij werken altijd met originele onderdelen vanwege garanties en kwaliteitseisen. Eventuele taxaties van schades worden uitsluitend bij een Focwa erkend schadeherstelbedrijf uitgevoerd.


Verhaalschades:
Bij schades welke duidelijk verhaalbaar zijn op een tegenpartij is geen eigen risico verschuldigd indien u een volledig ingevuld schadeformulier inlevert. U moet alle gangbare handelingen opvolgen die voor onze verzekeraar belangrijk zijn om de schade te verhalen. (Denk aan b.v. zoveel mogelijk getuigen noteren, foto’s maken en indien mogelijk de politie inschakelen om een rapport op te maken).

De uiteindelijke verhaalbaarheid van een schade wordt door de juridische afdeling van de verzekeraar beoordeeld, hierop heeft ALLCar geen invloed. Als de verzekeraar een schade als niet verhaalbaar aanmerkt (bijvoorbeeld door gebrek aan getuigen of wegenverkeerswet gerelateerde zaken) zal alsnog het eigen risico worden doorberekend.



Bovenhoofdse en Laadbakschade:

Onder bovenhoofdse schade wordt gerekend alle schade’s boven de voorruitlijn of 2 meter vanaf het wegoppervlak.

Bij de verhoogde bestelauto’s is bovenhoofdse schade altijd voor rekening van huurder tot een bedrag van € 1.500,- voor consumenten. Voor bedrijven (niet consumenten) is dit bedrag € 5.000,-.

Let bij parkeergarages en viaducten binnen de bebouwde kom goed op met de hoogte van de laadbak of bus. (Buiten de bebouwde kom zijn snelwegviaducten normaal gesproken voldoende hoog, let echter toch scherp op alle aanduidingen ter plaatse).

Voor bestelauto’s met laadbak (Categorie B9) is de verlaging eigen risico uitsluitend van kracht op de cabine. Op de laadbak is een apart niet te verlagen eigen risico van kracht van € 1.500,– voor consumenten en € 5.000,– voor bedrijven (niet consumenten). De benodigde vrije hoogte is op het voorruit vermeld.

Onze tips ter voorkoming van schade:

Neem even de tijd om te wennen aan de gehuurde auto.

Parkeer alleen in als u zeker weet dat er niemand achter u staat, stap desnoods even uit ter bevestiging. Zeker bij busjes komt parkeerschade door achteruitrijden regelmatig voor.

Pitten in deuren kosten door spuitwerk al gauw meer dan een eigen risico, parkeer altijd zo netjes mogelijk en op een ruim parkeervak.

Kijk goed in de spiegels gedurende alle handelingen. In en uitvoegen en parkeren met een bus vergt meer geduld en behendigheid als met een personenauto.

Maak geen haast. Het klinkt te simpel voor woorden maar snelheid om “de klus te klaren” is vaak de oorzaak van parkeerschades.

Busjes zijn gevoeliger voor zijwind dan luxe auto’s. Dit is iets om rekening mee te houden als u uit een tunnel komt of een grote passerende vrachtwagen nadert.

Parkeergarages en viaducten. Op de verhoogde busjes en auto’s met laadbak is de vrije doorgang op het voorruit vermeld. Houd altijd rekening met de afmetingen van de auto.
Pech onderweg / Schade
Pech onderweg:

Hoewel onze auto’s stipt worden onderhouden is pech onderweg iets wat helaas kan voorkomen. U krijgt bij ons binnen Nederland gratis standaard pechhulp via de ANWB.

Belt u binnen Nederland: 088-269 2100

In het buitenland kunt u bellen met +31 88 2692100

Vermeld altijd het ALLCar lidmaatschapsnummer 500020233 en het kenteken van de huurauto, u wordt dan zo snel en goed als mogelijk geholpen.

Bij pech in het buitenland gelden de ANWB voertuig hulpverleningsvoorwaarden zoals deze zijn afgesloten tijdens de aanvang van de huur. Deze dekking kan niet tussentijds worden aangepast.

U bent verplicht om minimaal voertuighulp Europa af te sluiten, dit kost €17,50 per huurperiode.

Voertuighulp Europa voorwaarden: Bij pech onderweg zal de ANWB de auto afslepen, daarna wordt deze naar een garage ter diagnose/reparatie getransporteerd. De wachttijd kan 2 x 24 uur zijn en je moet hierop wachten. Als de auto niet binnen 2 x 24 uur gerepareerd kan worden word deze afgesleept naar Nederland. Er wordt geen vervangend vervoer of overnachting cq andere zaken georganiseerd of betaald. De huur stopt op het moment van de melding bij de ANWB. U moet zelf uw terugreis of vervolgreis organiseren en voldoen. 

Wij kunnen u ook de optie passend vervangend vervoer europa aanbieden voor €66,- per huurperiode.

Passend vervangend vervoer voorwaarden: Dit houd in dat u van de ANWB vervangend vervoer krijgt indien de garage de gehuurde bus/auto niet kan maken in 2 x 24 uur. Vervangend vervoer is op aanvraag (na de wachttijd van 2 x 24 uur) beschikbaar. Overnachtingen, vertraging en andere bijkomende zaken zijn voor eigen rekening en organisatie. Het kan voorkomen dat als u bijv. een bus met trekhaak hebt dat u een bus zonder trekhaak als vervanging krijgt of een andere maat bus/personenauto zodat u uw reis kunt vervolgen. Dit wegens beperkte beschikbaarheid van huurauto’s in het buitenland. Als vervangend vervoer wordt ingezet loopt de huur door tot de vervangauto is ingeleverd.

LET OP Pechhulp is niet altijd gratis.

Heeft u de auto afgesloten met de sleutel erin, de lampen laten branden van de auto of bijvoorbeeld de laadklep te veel gebruikt waardoor de accu is leeggelopen worden de hulpaanvraag kosten doorberekend. (€ 180,- incl btw per aanvraag).

Ook een lekke of kapotte band kan door een hulpaanvraag voor u worden gerepareerd of vervangen. Als dit mobiel niet lukt wordt de auto versleept naar de dichtstbijzijnde locatie waar dit kan. De kosten van een vervangende band worden altijd doorberekend.

Wil u gebruik maken van pechhulp in het buitenland en heeft u vooraf niet aangegeven dat u naar het buitenland ging dan worden alle kosten doorberekend.

Schade:

Bij schade onderweg en een niet meer rijdbare auto kunt u de VHD hulpdienst inschakelen, deze organisatie zorgt uit naam van onze verzekeraar voor repatriëren en hulp. Binnen Nederland kunt u bellen met 088-8778080. Het nummer van de hulpverlening buitenland is +31 88 8778081.

Wil u gebruik maken van hulp in het buitenland en heeft u vooraf niet aangegeven dat u naar het buitenland ging dan worden alle kosten doorberekend.
Kan ik na sluitingstijd een auto inleveren?
U kunt ook na sluitingstijd uw auto retourneren door de sleutel in onze sleutelkluis te deponeren, de auto wordt de volgende ochtend bij opening direct ingecheckt. Heeft u uw banknummer opgegeven dan maken wij dezelfde dag de terugbetaling op uw rekening in orde. (meestal pas de volgende werkdag zichtbaar op uw bank)
Moet ik terugkomen voor de afrekening als ik de auto in de avond terugbreng?
Wij bieden u de mogelijkheid om uw terugbetaling razendsnel, dus dezelfde dag waarop uw auto word ingecheckt per bank te storten. U krijgt dan automatisch een kopie van de eindafrekening gemaild, deze service is gratis !
Ik heb 100 km vrij rijden. Hoe zit dat met brandstof?
Kilometers vrij rijden staat los van de brandstof en Adblue, het voltanken van de huurauto is altijd voor uw eigen rekening. Het aantal kilometers vrij en de meerprijs voor overige kilometers heeft betrekking op slijtage en onderhoud zoals banden en afschrijving van de auto.
Moet ik de auto volgetankt inleveren?
U krijgt onze huurauto’s altijd met een volle tank mee en moet voor inlevering de auto voltanken. De tankbon wordt bij inlevering door onze medewerkers gevraagd. Vergeet deze niet mee te nemen teneinde vertraging te voorkomen. Als u de auto na sluitingstijd inlevert laat de tankbon dan in de auto achter op het dashboard of de stoel. AdBlue (bij diesel motoren) hoeft u niet zelf bij te tanken. Het AdBlue verbruik wordt aan de hand van de gereden kilometers aan u doorberekend (€ 0,04 per km incl. Btw). 

Laat u geen tankbon achter of heeft u niet getankt ? dan gaan onze medewerkers de auto voltanken.  Wij moeten voor de volgende klant zeker moeten zijn dat de auto volledig is afgetankt. Het tankbedrag plus de extra handelingskosten van € 5,,- excl. Btw  wordt dan op de afrekening doorberekend.
AdBlue
AdBlue wordt in de uitlaatgassen van Euro 6 diesel motoren gespoten om de uitstoot van schadelijke stoffen te verlagen, de Euro 6 motor is daarmee de meest milieuvriendelijke en zuinige dieselmotor.

Het merendeel van onze bestel-en verhuisbussen én personenbussen hebben een Euro 6 motor en gebruiken deze toevoeging.
Het AdBlue verbruik wordt aan de hand van de gereden kilometers aan u doorberekend tegen € 0,04 per km met een maximumbedrag van € 20,-- (incl. BTW) 

Al onze personenauto's hebben een benzine motor, hiervoor is dus geen AdBlue nodig.

Moet ik als huurder zelf AdBlue bijvullen?
Nee, je zult in de regel geen Ad-Blue bij te hoeven vullen, tenzij het voertuig hierom vraagt in het display.
De display geeft altijd aan hoeveel je nog kunt rijden, ga je over dit aantal heen dan mag je deze melding niet negeren en dien je Ad-Blue bij te vullen. 
Neem in zo'n geval de bon van het tankstation mee, als huurder moet je alleen de verbruikte AdBlue betalen en geen volle AdBlue tank. 

Hoe vul je AdBlue bij?
Hoe je AdBlue precies moet bijvullen is per auto verschillend. In de meeste gevallen bevindt de AdBlue-tank zich naast de brandstoftank of onder de motorkap. Je herkent de AdBlue-tank aan de hand van de blauwe dop met daarop het woord "AdBlue."
Mag ik met de ALLCar huurauto’s naar het buitenland?
Met onze huurauto’s mag u een beperkt aantal landen bezoeken mits dit van tevoren is afgesproken. U krijgt dan ook de groene kaart (verzekeringsbewijs) mee en op uw huurovereenkomst staat vermeld dat u de Nederlandse grens mag passeren. U bent verplicht om via ons minimaal voertuighulp buitenland via de ANWB af te sluiten. Dit kost € 17,50 per huurovereenkomst. Daarnaast bieden wij ook de optie passend vervangen vervoer aan. Zie onderdeel pech onderweg van de veel gestelde vragen voor uitgebreide informatie hierover.

Indien u naar het buitenland gaat zonder melding vooraf kan er op geen enkele manier beroep op de hulpdiensten gedaan worden anders dan volledig voor eigen rekening.

Als u naar bijvoorbeeld naar Duitsland, Londen, diverse plaatsen in België of door Oostenrijk reist heeft u een milieu-of tolvignet nodig, Er komen steeds meer landen met een eigen vignet en milieubeleid. Informeert u tijdig bij de ANWB of u aan specifieke eisen voor het land van uw bestemming moet voldoen, het is uw eigen verantwoording dat u tijdig de passende stickers aanschaft en heffingen voldoet.
Krijg ik altijd de gereserveerde auto?
De auto en tarief-indeling is per autogroep en categorie. Wij trachten altijd de auto te leveren die u heeft besteld, maar behouden ons het recht voor om een andere auto uit dezelfde of meest gelijkwaardige autogroep te leveren.
Hoe zit het met legitimatie?
Als u de eerste keer bij ALLCar huurt moet altijd een dubbele legitimatie overlegd worden. (Rijbewijs plus paspoort of id card) Heeft u eerder gehuurd dan is alleen uw rijbewijs voldoende.

Woont u buiten ons werkgebied ?
Indien u buiten onze werkregio Purmerend woont of verblijft eist onze verzekeraar aanvullend bewijs over uw gegevens. Dit kan in de vorm van een recent bankafschrift, werkgeversverklaring of andere vormen. Informeert u naar deze eisen als u een auto besteld of informatie aanvraag doet.
Autoverhuur waarschuwingssysteem - Crimimail vermelding
Indien u vermeld staat in Crimimail of het Bovag autoverhuur waarschuwingssysteem Elena is huren niet mogelijk. U dient eerst voor verwijdering uit deze systemen te zorgen.

ALLCar voert bij elke huurder een controle uit op echtheid van rijbewijs en de opgegeven adresgegevens.

Huurvoorwaarden

Wat zijn de algemene voorwaarden? (beperkte selectie):
ALLCar Autoverhuur B.V. kan verhuur weigeren zonder opgaaf van redenen.

Het is huurder niet toegestaan de auto uit te lenen of te laten besturen door derden anders dan op de huurovereenkomst vermeld. Schade’s in dergelijke gevallen komen volledig voor rekening van huurder.

De persoonsgegevens van huurder/bestuurder kunnen worden opgenomen in het Autoverhuur waarschuwingssysteem indien de bepalingen uit de huurovereenkomst niet worden nagekomen.

Onze verzekeraar eist dat een huurder langer dan 3 jaar het rijbewijs in bezit heeft, heeft u uw rijbewijs korter dan is huren helaas niet mogelijk.

Voor auto’s met laadbak is de verlaging eigen risico uitsluitend van kracht op de cabine. Op de laadbak is een hoger eigen risico van kracht van € 1.500,– voor consumenten en € 5.000,– voor niet consumenten. De laadbakclausule is op de huurovereenkomst vermeld.

Bovenhoofdse en Laadbakschade:
Onder bovenhoofdse schade wordt gerekend alle schade’s boven de voorruitlijn of 2 meter vanaf het wegoppervlak.
Bij de verhoogde bestelauto’s is bovenhoofdse schade altijd voor rekening van huurder tot een bedrag van € 1.500,- voor consumenten. Voor bedrijven (niet consumenten) is dit bedrag € 5.000,-.

Bovenstaande selectie is een gedeelte van de huurvoorwaarden. De volledige algemene huurvoorwaarden van ALLCar Autoverhuur kunt u hier downloaden.

Aan de op onze website vermelde informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
ALLCar Autoverhuur
Kijk rustig rond op onze site, en heeft u een vraag? Bel, mail of kom even langs. Wij helpen u graag en geven altijd een eerlijk advies.

ALLCar al 30 jaar Purmerend's voordeligste.

KVK: 53982509
Openingstijden
Ma: 9.00 – 17.00 uur
Di: 9.00 – 17.00 uur
Wo: 9.00 – 17.00 uur
Do: 9.00 – 17.00 uur
Vrij: 9.00 – 17.00 uur
Za: 9.00 – 17.00 uur
Zo: Gesloten
© copyright 2024 ALLCar Autoverhuur - Alle rechten voorbehouden
Website door Oventa Webdesign
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Stel uw vraag!